유니(uniFORM)나게 항공서비스를 배우고
타스틱(FUNtastic)한 서비스무역에 빠져보자.

항공서비스무역학과

항공서비스 트랙 교육과정

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항공서비스: 기초

전공과목

Major

1학년

First Year

항공서비스분야

Air Service

항공서비스개론

Principle of Air Service

본본 수업은 객실 승무원에 대한 이해를 돕기 위해서 승무원에 대한 개념을 비롯해 항공산업의 역사, 종류와 유형, 각 나라별 항공 규제 기관에 대한 이해, 항공 관련 전반적인 지식을 학습하는 것을 목적을 둔다.

This class is designed for students to be able to understand about cabin crew, airline history, and airline regulation in each nation.

전공과목

Major

2학년

Second Year

항공서비스분야

Air Service

서비스마케팅

Service Marketing

본 수업은 서비스 무역에 있어서 고객을 충족시키기 위해 마케팅 환경에 대한 이해와 분석, 마케팅 기본에 대한 이해와 STP 전략을 학습하도록 한다.

This class is designed for students to be able to understand marketing environments and study STP strategies in marketing.

전공과목

Major

2학년

Second Year

항공서비스분야

Air Service

이미지 메이킹

Image Making

항공고객을 포함해 서비스고객을 만족시키는 데 있어서 서비스 제공자의 이미지가 매우 중요한 요소가 됩니다. 따라서 본 수업은 서비스 제공자의 이미지 메이킹에 대한 지식을 공부하고 기법을 학습하여 성공적으로 서비스 고객을 만족시키는 데 필요한 지식과 기술을 습득 시키고자 한다.

The image of service provider is very important in satisfying customers in airline services. Thus, this class allows students to be able to gain an understanding of successful customer services and related knowledge as well.

전공과목

Major

2학년

Second Year

항공서비스분야

Air Service

항공 기내실무

Practical In-flight Service

본 수업은 항공서비스를 제공하는 데 있어서 성공적인 고객의 여행을 가능케 할 수 있도록 고객, 항공, 음식과 여행 등 일련의 항공서비스를 제공하는 것을 목적으로 한다.

This class is designed to provide a series of airline service such as customers, airport, and restaurants so that it enables customers to arrange an effective trip.

항공서비스: 전문

전공과목

Basic

3학년

Third Year

항공서비스분야

Air Service

기내안전메디컬

In-flight Safeness and Medical

본 수업은 항공고객에게 안전한 서비스를 제공하기 위해서 서비스제공자로서 알아야 할 기내안전과 응급환자 대응하는 것을 목적으로 한다. 기내 안전관리과 항공기 구조, 항공기 이착률과 비행 중 안전·보안 관리와 비상사태 발생 시 대응을 할 수 있도록 한다.

This class aims for students as service provider to be able to handle emergency situation and provide in-flight safeness. It provides an understanding of in-flight safe and airplane structure, safeness and security for take-off and landing, and emergency management.

전공과목

Major

3학년

Third Year

항공서비스분야

Air Service

공항서비스업무

Airport Service Job

본 수업에서 공항에 대한 이해, 항공상품과 항공서비스, 부가서비스, 수하물 규정과 항공스케줄 등 여행객의 여행 계획을 전문성을 가지고 도울 수 있도록 하는 데 목적을 둔다.

This class allows students to be able to provide customers with an understanding of airport, airline services, additional services, baggage regulation and airline schedules and to successfully manage their trip schedules.

전공과목

Major

3학년

Third Year

항공서비스분야

Air Service

항공식음료업무

In-flight Food and Beverage Service

기내식 음료란 기내승무원이 항공사에서 탑승 중인 항공 고객에게 제공하는 식.음료로써 항공사의 이미지를 큰 영향을 미치는 요인이다. 본 수업에서 음료의 이해를 비롯해 알코올성과 비알고울성 음료, 서양식의 이해와 기내식의 이해 등 포함한다.

Airline meal is food and beverage that are provided to customers on board by cabin crew and highly affects airline image. It provides the understanding of beverages such as alcohol and non-alcohol drinks, Western food and airline meals.

전공과목

Major

4학년

Fourth Year

항공서비스분야

Air Service

글로벌항공사탐색

Search for Global Airline Company

항공분야에 취업을 희망하는 학생에게 글로벌 항공사에 대한 이해가 매우 중요하기 때문에 본 수업은 유명 글로벌 항공사를 분석하여 이해하는 것을 목적으로 한다.

As the understanding of global airline companies is important for students who are interested in working in an airline company, this class aims to provide an analysis of global airline companies.

전공과목

Major

4학년

Fourth Year

항공서비스분야

Air Service

서비스기업탐색

Search for Global Service Company

서비스분야에 취업을 희망하는 학생에게 서비스기업에 대한 이해가 매우 중요하기 때문에 본 수업은 유명 글로벌 서비스기업을 분석하여 이해하는 것을 목적으로 한다.

As the understanding of global service companies is important for students who are interested in working in a service company, this class aims to provide an analysis of global airline companies.

커뮤니케이션: 기초

전공과목

Basic

1학년

First Year

커뮤니케이션분야

Communication

서비스고객만족

Customer Satisfaction in Service

본 수업은 서비스무역에 있어서 서비스와 고객의 개념, 고객의 심리특성과 성격유형 등에 대한 이해와 통찰력을 키우고 서비스 기술, 이메징 메이킹, 커뮤니케이션 스킬, 공감능력, 불만고객 관리법 등 서비스 고객을 만족시키는 데 필요한 일련의 스킬을 배우는 것을 목적으로 한다.

This course aims to allow students to grow an insight for the concepts of customer and service, psychological aspects, and personality, and train an array of skills necessary for customer satisfaction such as service skills, image making, communication, empathy, and managing customer complaints.

전공과목

Major

2학년

Second Year

커뮤니케이션분야

Communication

기내방송

In-flight Announcement

본 수업은 항공사 객실 승무원을 꿈꾸는 학생들을 대상으로 기내방송에 대한 이해를 바탕으로 한국어와 영어 방송기법과 기내방송의 연습뿐만 아니라 호감 가는 스피치와 발성법, 좋은 발음기법까지 다루는 현장감이 있는 수업이다.

This course is designed for students dreaming of working as a cabin crew to provide an understanding of the concepts of in-flight announcement and provide a realistic training course including Korean and English announcement techniques, making a charming speech and voice, and good pronunciation as well.

전공과목

Major

2학년

Second Year

커뮤니케이션분야

Communication

서비스 영어

English in Service Industry

본 수업은 서비스무역을 포함하여 서비스업종에 관심 있는 학생들을 대상으로 실용 서비스 영어를 학습하는 것을 목적으로 한다. 이력서 작성방법부터 식당, 호텔, 항공과 공항, 여행 등 상황별 영어를 구할 수 있도록 한다.

This course is designed for students who are interested in service sectors including service trade to provide a practical training of English in service sector. It also covers situational conversations and dialogues such as restaurant, hotel, airlines and airport, and travel.

전공과목

Major

2학년

Second Year

커뮤니케이션분야

Communication

무역 영어

English in Trade

본 무역영어 수업은 기초적인 무역의 개념, 수출입절차, 무역계약, 국제무역관련 협약과 규칙을 영어로 읽히고, 해외바이어를 모색하고 거래선을 확보하여 무역계약을 성사시키기까지 필수적으로 적용되는 무역영어서한과 E-mail, 거래 제의서뿐만 아니라 무역서류 작성 방법 등을 학습할 수 있도록 설계 되어 있다.

This course is designed for students to learn and understand business English used in the process of International trade such as export and import procedures, trade contracts, trade conventions and practice and also to learn how to write trade documents, business correspondences, business proposals in English.

커뮤니케이션: 전문

전공과목

Major

3학년

Third Year

커뮤니케이션분야

Communication

비즈니스 영어

Business English

비즈니스맨의 성공적인 국제비즈니스를 위한 기업간의 교섭, 협상 및 계약과 관련된 비즈니스 영어 및 무역용어를 익히고 국제비즈니스 현장을 가상배경으로 한 현장 상황극을 통하여 비즈니스영어를 효율적으로 학습한다.

This course focuses on learning business English and trade English related with trade contracts and negotiations among businesses for successful international businesses and also learn business English through role playing during class.

전공과목

Major

3학년

Third Year

커뮤니케이션분야

Communication

항공심리와 상담

Psychology and Consulting in Aviation

서비스무역인 항공에서 서비스를 제공하는 과정에서 발생할 수 있는 서비스제공자와 고객 간의 접촉과 의사소통이 효과적이고 만족스럽게 이루어지고 고객을 만족시키기 위해서 서비스 제공자는 항공고객의 심리와 특성을 잘 파악해야 한다. 따라서 본 수업은 시각의 역할, 인간선택능력, 정보저장능력, 의사결정 등 서비스를 제공하는 과정에서 일어날 수 있는 심리 과정을 다룬다.

Airline service as a form of trade in service requires effective and satisfactory communication and contacts between service provider and customer. Thus, service provider should understand psychological characteristics of airline customers. This course is designed to allow students to understand psychological process rising from providing service such as perspective, choice, information storage, and decision making.

전공과목

Major

3학년

Third Year

커뮤니케이션분야

Communication

뷰티코디네이션

Beauty Coordination

서비스무역을 제공하는 데 있어서 서비스 제공자가 뷰티지식과 기술을 바탕으로 시기와 상황에 적합한 품격 있는 이미지를 창출할 수 있어야 한다. 본 수업은 항공서비스를 포함한 서비스를 제공하는 데 있어서 필요한 뷰티지식을 학습하고 기술을 익혀 시기, 장소와 분위기에 적합한 전문적이고 품격 있는 이미지를 창출할 수 있도록 하는 데 목적을 둔다.

The understanding of beauty and its skills are required for anyone in service sector to be able to project an graceful image that is suitable for time and place. This class provide a comprehensive understanding of the concept of beauty and skill sets so that students know how to project their images.

전공과목

Major

4학년

Fourth Year

커뮤니케이션분야

Communication

항공사영어인터뷰

English for Airline Interview

본 수업은 항공분야에 취업을 희망하는 학생들을 대상으로 항공사 취업에 중요한 영어 인터뷰를 잘 준비할 수 있도록 하는 데 목적을 둔다. 면접을 준비하는 데 있어서 기본 문제뿐만 아니라 필수 가출문제들에 대한 대답을 할 수 있도록 실습을 한다.

This class aims for students who wish to work in airlines and help them to prepare important job interview in English. For interview, it covers all basic interview questions and all necessary questions as well.